ThinkGreen

Followers

Waktu Siaran

Friday, May 6, 2011

Ruangan Pengalaman MISTIK bersama ZamZam..!

Assalamualaikum W.B.T..

Pengalaman MISTIK..
Bukan Mistik X-MEN tu okay?


Mistik 1
Oleh sebab adik aku ni gemar cerita tentang antu..
Satu hari masa dia mention..
Selalu terdengar antu mengilai..
Wah.. Selalu tu..
Oleh kerana hormon tengah berkembang dengan baik..
Aku pun pakat dengan adik aku untuk mendengar antu mengilai..
Hahaha..
Manusia lak tunggu antu muncul..
Nak jadi cerita..
Umah kami sememangnya laluan utama antu-antu ni berkeliaran..
Cam HIGHWAY kata adik aku..
Punya la berani dia..
Nak jadi cerita.. 
Malam tu aku di izinkan untuk mendengar antu mengilai..
Ok.. Cam tu ke cara dia mengilai..?
Soal aku kepada adik aku..
Ha la.. Cam tu la.. Ingat cam kat TV tu ka?
Sah2 antu kat TV kena belajar mengilai cara antu yang REAL..
Wakaka..

Mistik 2
Oleh kerana umah aku merupakan HIGHWAY..
Maka suatu malam yang agak sedikit panas..
Aku pun membuka tingkap untuk mendapatkan udara malam yang dingin..
Oleh kerana rancak berbual dengan adik aku yang sorang lagi.. (Bukan adik dalam Mistik 1)
Daun pintu bilik sememangnya terbuka luas..
Pandangan mata aku sememangnya tertumpu pada ruang tamu..
Aku membelakangkan tingkap sambil meneruskan perbualan..
Tiba-tiba adik aku cam terkejut beruk..
Dia kata jangan bergerak..
Aku lagi lah gelabah..
Apekehalnya ni..
Adik aku kata kat belakang aku tu ada antu..
Mengerbang rambut..
Mata merah bak biji saga..
Aku pun memberanikan diri untuk menoleh ke belakang..
Tak ada apa-apapun..
Aku kembali rancak berbual..
mata adik aku terus terpaku pada tingkap di belakang aku..
Ada lagi ka? Soal aku..
Dia menggelengkan kepalanya..
Tiba-tiba..
Giliran aku sampai..
Di ruang tamu yang serba gelap itu..
Aku terlihat akan sesusuk tubuh badan kecil berwarna hitam..
Aku segera bergerak menutup pintu bilik..
Sebelum sempat nak menutup lampu..
Bayang-bayang hitam seperti kepulan asap hitam segera menerpa masuk melalui celah pintu..
Bayang-bayang itu merangkak di dinding yang berdekatan..
Aku dan adik sedikit panik..
Mata kami terpaku kepada kepulan asap hitam yang sedang merangkak itu..
Dalam seminit..
Asap hitam itu hilang dari pandangan kami..
Apa lagi..
Tutup lampu dan terus pejamkan mata..

p/s: Mistik x?

2 comments:

  1. huhu !!! kreatif cr ko tulis... haha... ko carik tol2 ke bende tu???

    ReplyDelete
  2. zam: kreatif ke? sket2 je.. yupp.. cam team entiti bukti x? lalala.. Ni kesah benar.. bukan rekaan..

    ReplyDelete